البداية فيلا العرائس leading فيلا العرائس light الفئات المستهدفة أحدث الأخبار الفكرة| ليليانى البيع Webshop الإتصال
 
     
 
   
 
 
 

مأوى الطوارئ  فيلا عرائس ليليانى

 
     
 

إن الرسالة الضمنية التي نوجهها للأطفال هي: "انظروا، إن لدينا هنا فيلا صنعت خصيصا لأطفالكم. إن هذه الفيلا قوية و متحركة و تم تصنيعها من خامات متينة و عالية الجودة تستخدم خصيصا في التصميمات الفريدة. و نحن لم نقتصد مطلقا في استخدام هذه الخامات و لكن على النقيض تماما. فإن سعادة أطفالكم من سعادتكم."

 
     
 

في مركز استقبال السيدات، تشجع الفيلا الأطفال الذين يعانون من نفس المصير على التواصل ببعضهم البعض. كما أنه من خلال المشاركة و التحدث عن مثل هذه المشاكل، فإن الشعور بالخجل و المهانة يصبح أقل. كما تشترك الأمهات في اللعب أيضا؛ فإن الفيلا تجعل التواصل بينهم و بين أطفالهم و الآخرين أكثر هدوءًا و تلقائية. و هو الأمر الذي كان يصعب تحقيقه لوقت طويل. و من الناحية المهنية، فإنه يتم استخدام الفيلا كعلاج من خلال اللعب. و لقد أقر احد الممولين بأهمية هذه الفيلا بإهداء كل مركز استقبال سيدات في هولندا فيلا عرائس ليليانى.

 
     
 

يوهان خورتفورست | مدير اتحاد مراكز الإستقبال:
"يؤمن الإتحاد بأهمية الإستثمار في الأطفال الموجودين في مراكز الإستقبال [6,700 سنويا]، لأن ذلك يضمن عدم حدوث الكثير من المآسي في المستقبل. و ذلك نظرا لأن الأطفال أنفسهم عادة ما يتحولوا فيما بعد إلى فاعلين أو ضحايا للعنف [المنزلي]. إن هدفنا الأساسي الذي نصبو إليه هو منح هؤلاء الأطفال الفرصة لبداية جديدة و بالطبع فإن فيلا العرائس هذه تلعب دورا هاما في تحقيق ذلك.
و السبب في ذلك هو أنك تتعلم اللعب من جديد، فإنك ستلعب مع أمك، كما سيمكنك بناء منزلك المثالي و هو منزل خالي من العنف. و هذه كلها أمور جميله، عادة لا يكون الأطفال قد حظيوا بها من قبل.
أنك تضع هنا مجددا حجر الأساس لكي تصبح طفلا مرة أخرى. يمكنك أن تنشأ نشأة طبيعية شأنك في ذلك شأن أي طفل آخر. أنك بإستثمارك في فيلا العرائس هذه، فأنت تستثمر في مستقبل أفضل للأطفال.

 
 
 

   
   

by Liliane Limpens

 

هدية إلى الأطفال في مراكز الإستقبال

 

ستحصل جميع مراكز استقبال السيدات و مراكز الإستقبال الإجتماعية في هولندا على فيلا عرائس ليليانى. و بذلك فإن الممول يساهم في تحسين العلاقة بين الأمهات و أطفالهم، و هم ضحايا العنف المنزلي.

 اتحاد مراكز الإستقبال: "لقد تأثرت المراكز كثيرا باللافتة الإنسانية الجميلة للممول. و قد شعر جميع العاملون بها بالإحترام و التقدير للعمل الذين يقومون به. إن فيلا عرائس ليليانى تعد مكسبا من أجل تقديم المساعدات للأطفال في مراكز الإستقبال. إن الفيلا لا تخص الأطفال وحدهم فحسب و لكنها تدعو أيضا الأمهات للعب. إن ذلك يجعل العلاقة بين الأم و الطفل أكثر هدوءًا و هو أمرا ضروريا للغاية لكلاهما. كما يتم استخدام فيلا العرائس أيضا لمراقبة الأطفال أثناء لعبهم و للتواصل مع الطفل و لمحاكاة بعض الأوضاع المنزلية الصعبة و التي يمكن من خلالها التعامل مع بعض التجارب الأليمة".

 
   
 
 
 

   
   

by Liliane Limpens  February 7, 2019

 

KIWANIS YOUNG PROFESSIONALS BICYCLES

 
FOR DOLLSVILLA FOR FAMILY HOME
 

The proceeds of the High Trap bicycle tour by Kiwanis Young Professionals Alblasserwaard Drechtsteden [KYPAD] is spent on the purchase of DollsVilla by Liliane® for the Sliedrechtse Family House De Veilige Haven. Motto of KYPAD: Serving the Children of the World: Fun, Friendship and Fundraising.

 

"The family house is a family house for children between 8 and 15 years old, who can not live at home for various reasons. Family parent Wendy Oward offers these children a stable basis for optimal development and for processing the traumas of the past. In the shelter, normal life is emphasized as much as possible. There is a permanent professional educator instead of a changing group management, in order to guarantee the safety and continuity for the children. The upbringing is tailored to the needs of each individual child in relation to the diversity of problems." By Elise de Haas-Kornet.

 
 

"The DollsVilla by Liliane® is absolutely of added value for out-of-home children in a family home. It contributes to the processing of traumatic experiences, because interplay with the DollsVilla keeps the direct confrontation at a distance. By applying the newly learned skills in the family home it helps to solve conflicts and to promote contact with peers. In addition, it enriches their play by stimulating imagination and creativity. The DollsVilla also contributes to a warmer living atmosphere and stimulates a sense of self-worth among the children." By Suzanne Heikoop, photographer.

 
Thank you young & kind professionals!
Among which:
Regina van Tilburg-Keesmaat | lawyer at Zwartbol advocaten
Elise de Haas-Kornet | team leader at ASVZ for mentally
challenged people
Roeland van Engen | entrepreneur Combigoods, Fritella et al.
Wouter Romeijn | head of finance at Alert Security
Eveline van der Wel | fiscalist at Van Noordenne Accountants

 

 
 
 
 

   
   

by YMCA Greenwich USA March 27, 2018

 

Youth Development USA

 

AWAKEN IMAGINATION AT THE YMCA USA

 
WITH THE DOLLSVILLA BY LILIANE®
 

"YMCA for youth development in Greenwich USA very happy with the Dutch DollsVilla by Liliane®, for awakening the imagination".

 
Childwatch featuring DollsVilla by Liliane® YMCA Greenwich USA:
 
 
 
 
 

   
   
by Dutch Federation of Shelters  

DUTCH WOMEN'S SHELTERS

 

All 225 women’s shelters and social shelters in the Netherlands have received a LILIANE DollsVilla. The Dutch Federation of Shelters: "Investing in children in shelters can help prevent problems. Often, the children themselves become perpetrators or victims of violence later down the line. The villa helps to build an ideal home where there is no violence. This process rebuilds the basis that gives the children the freedom to be a child again. By investing in this DollsVilla, you are investing in a better future for these children."

 
 
 
 
 
 

   
   
by Marianne Charbonneau October 5, 2011  

LESS IS MORE

 

Marianne Charbonneau | Bing Bang Pouf Canada: "Oh wow! No plastic, no pink, no shapeless design that takes kids for idiots... Just a simple and clean design, that helps kids to learn something we should all instil: less is more. Sharp details."

 
 
 
 

   
   
by Liliane Limpens 2009 | 2010  
DONATION TO DUTCH WOMEN'S  

SHELTERS

 

All women's shelters as well as social shelters in the Netherlands will receive a LILIANE DollsVilla. In this way, the sponsor is contributing to the renewal of contact between mothers and their children, victims of domestic violence.

 
   

The Federation of Dutch Care Centres: "The centres are very impressed with this sponsor's gesture. The LILIANE DollsVilla is an addition to the help available to children at the centres. However, it's not just for children, the villa also invites the mothers to play. This relaxed contact between mother and child is essential for both of them. The dolls' villa is also used to observe children at play, establish a rapport with a child and to recreate difficult home situations so that painful experiences can be handled."

 
   
 

  Back to Top

 
 
     
     
 
البداية فيلا العرائس leading فيلا العرائس light الفئات المستهدفة أحدث الأخبار الفكرة| ليليانى البيع Webshop الإتصال